bpm invoer belgie

Op onze website vindt u bijdragen aangaande diverse zaken met betrekking tot Belasting van personenauto’s en motorrijwielen en bpm invoer belgie. BPM is de belasting op personenauto’s en motorrijwielen. De BPM-heffing is dubieus in Nederland omdat het een extra belasting betreft bovenop de al betaalde BTW. De consument betaalt Belasting van personenauto’s en motorrijwielen bij de aankoop van een nieuwe auto of motorrijtuig of bij het importeren van een gebruikte auto. Elk jaar levert dit onze staat zo’n 3 duizend miljoen euro op.

Bij het invoeren van een auto uit België betaal je nog een deel rest-BPM. Dit bedrag is geheel afhankelijk van de leeftijd van de auto, het soort brandstof en de nieuwprijs.

Je bent aan het zoeken over bpm invoer belgie, hier hebben wij echter nog geen standaard antwoord over geschreven. In het geval dat voldoende bezoekers belangstelling hebben aangaande bpm invoer belgie, willen we een langer stuk publiceren over het onderwerp om je over dit onderwerp zo uitgebreid als mogelijk te voorlichten. Blijf op de hoogte van nieuws over bpm invoer belgie door middel van de nieuwsbrief.

BPM ’11

De Belasting van personenauto’s en motorrijwielen is bijna elk jaar aan verandering onderhevig. Dat kan eveneens invloed hebben op bpm invoer belgie. In 2011 is het BPM opgebouwd uit een basis BPM belasting van 19% over de catalogusprijs, een toeslag op basis van CO2-emissie en een brandstoftoeslag of vermindering. Wilt u een berekening maken met betrekking tot bpm invoer belgie? Bekijk dan de BPM rekentool.

Wagens zonder BPM

Om de aanschaf van zuinige en ecovriendelijke voertuigen te bevorderen geldt er sinds 2009 een BPM-vrije regeling. De wet gaat op voor personenwagens gefabriceerd in 2009 of later met een specifieke CO2-uitstoot. Voor benzineauto’s is de auto BPM vrij bij een maximum CO2-emissie van 110 gram per km, bij diesel is deze grens 95 gr CO2. Omgekeerd wordt er aanvullende BPM geheven voor autorijtuigen met een hoge CO2-emissie. Voor specifiekere berichten omtrent bpm invoer belgie en BPM vrije voertuigen, bekijk hier het overzicht met BPM-vrije voertuigen.

BPM-vrijstelling de komende jaren

De BPM-vrije regeling is zo’n succes dat het te veel kost voor de staat. De CO2-emissiegrenzen zullen vanaf 1 juli 2012 dan ook jaarlijks naar beneden bij worden gesteld. Dit betreft dus BPM bij de aankoop van een nieuwe auto. Voor al gekochte auto’s wijzigt er qua BPM niets. Op de hoogte blijven van de ontwikkelingen rondom bpm invoer belgie? Geef je dan op de nieuwsbrief.

Belasting van personenauto’s en motorrijwielen bij invoer

Bij de import van een tweedehands wagen, bijvoorbeeld uit Duitsland of Engeland, betaalt u nog een deel BPM. Houd ook dit in de gaten voor bpm invoer belgie. Deze heffing wordt beinvloed door de aankoopprijs, leeftijd, soort fuel, en CO2-uitstoot van de auto en kan invloed hebben op bpm invoer belgie. Je kunt kiezen voor de BPM-regeling van 2011 of de heffing die in werking was toen de wagen voor het werd gebruikt. Hier stap voor stap een uitleg wat je in de gaten moet houden bij de invoer van een motorrijtuig .

Belasting van personenauto’s en motorrijwielen voor bedrijfsauto’s

Als ondernemer krijg je vrijstelling van BPM bij het kopen van een nieuwe bedrijfsauto. Per jaar moet dan wel in ieder geval 10% van de afgelegde kms voor het bedrijf zijn. Zie hier aanvullende informatie omtrent bedrijfswagens en BPM.

Plaatjes in relatie tot bpm invoer belgie

  • ... .weetjewel.com • Toon onderwerp - Invoer-Uitvoer Nederland-België
  • Discussie: BPM betalen bij invoer van Nederland naar Belgie?
  • Exclusieve 2008 Ford F-150 Limited 4x4 te Koop Aangeboden op ...
  • Wat denk jij? 8.495 euro voor een Dacia Sandero » Autoblog.nl
  • Ford F-150 Platinum 4x4 te Koop Aangeboden op Tweedehands.net