bpm kantoor

Op deze pagina vindt u artikelen aangaande diverse onderwerpen betreffende Belasting van personenauto’s en motorrijwielen en bpm kantoor. BPM is de heffing op personenauto’s en motorrijtuigen. De BPM-heffing is controversieel in Nederland aangezien het een additionele belasting is bovenop de al betaalde omzetbelasting. De burger betaalt Belasting van personenauto’s en motorrijwielen tijdens de aanschaf van een nieuwe wagen of motorrijtuig of bij het importeren van een tweedehands motorrijtuig. Jaarlijks brengt dat de overheid zo’n 3 miljard euro op.

Er zijn verschillende kantoren van het RDW waar je je auto op kenteken kunt laten zetten waarbij de BPM wordt berekend. Uiteraard kan je ook naar je Belastingkantoor bellen voor meer informatie over de af te rekenen BPM of de rekentool op deze site gebruiken.

Je hebt gezocht naar bpm kantoor, op deze site hebben we echter op dit moment nog geen standaard antwoord over gepubliceerd. Wanneer veel bezoekers interesse tonen in bpm kantoor, willen wij een langer stuk publiceren in relatie tot het thema om je over dit onderwerp zo uitgebreid als mogelijk te informeren. Blijf up-to-date van nieuws mbt bpm kantoor via de nieuwsbrief.

BPM 2011

De Belasting van personenauto’s en motorrijwielen verandert bijna elk jaar. Dat kan ook invloed hebben op bpm kantoor. In 2011 bestaat het BPM uit een standaard BPM heffing van 19% over de catalogusprijs, een belasting gebaseerd op CO2-uitstoot en een brandstoftoeslag of vermindering. Wil je een raming maken omtrent bpm kantoor? Maak dan gebruik van onze BPM rekentool.

Auto’s zonder BPM

Om de verkoop van zuinige en ecovriendelijke voertuigen te stimuleren bestaat er sinds 2009 een BPM-vrije wet. De regeling gaat op voor personenwagens gebouwd in 2009 of later met een specifieke CO2-uitstoot. Voor benzineauto’s is de auto BPM vrij bij een maximale CO2-uitstoot van 0.11 kilogram per kilometer, bij diesel ligt deze grens op 95 gram CO2. Omgekeerd wordt er meer BPM geheven voor autorijtuigen met een hoge CO2-emissie. Voor specifiekere bijdragen omtrent bpm kantoor en BPM vrije wagens, bekijk hier de lijst met BPM-vrije automobielen.

BPM-vrijstelling de komende jaren

De BPM-vrije wet is een dergelijk succes dat het te duur wordt voor de staat. De CO2-emissiegrenzen zullen vanaf 1 juli 2012 dan ook ieder jaar naar beneden worden aangepast. Dit betreft dus BPM bij de aankoop van een nieuwe auto. Voor reeds gekochte automobielen wijzigt er qua BPM niets. Up to date blijven van de gebeurtenissen rondom bpm kantoor? Geef je dan op de nieuwsbrief.

BPM bij invoer

Bij de import van een 2dehands motorrijtuig, zoals uit Duitsland of België, betaalt men nog een stuk BPM. Houd tevens dit in de gaten voor bpm kantoor. Deze belasting is afhankelijk van de aankoopprijs, leeftijd, soort fuel, en CO2-emissie van de auto en kan van invloed zijn op bpm kantoor. De overige bpm betaalt u bij een RDW keuringsstation als u de wagen op Nederlands nummerbord zet. Hier stap-voor-stap een how-to wat men in de gaten moet houden bij de import van een motorrijtuig .

BPM voor bedrijfswagens

Als ondernemer krijg je vrijstelling van BPM bij de aanschaf van een nieuwe bedrijfsauto. Stop je binnen vijf jaar met het bedrijf dan betaal je nog een stuk rest BPM. Zie hier meer berichten in relatie tot bedrijfswagens en BPM.

Plaatjes in relatie tot bpm kantoor

  • ... www.motor-forum.nl/public/images/import_duitsland/bpm%20formulier.jpg
  • Import van auto's uit Amerika van voor 2008 extra lucratief: met USA ...