bpm percentage

Op deze pagina vindt u berichten in relatie tot allerlei vragen met betrekking tot Belasting van personenauto’s en motorrijwielen en bpm percentage. BPM is de belasting op personenauto’s en motorrijtuigen. De BPM-heffing is dubieus in Nederland omdat het een extra heffing betreft bovenop de al betaalde BTW. De burger betaalt Belasting van personenauto’s en motorrijwielen bij de aankoop van een nieuwe auto of motor of bij het importeren van een gebruikte automobiel. Jaarlijks brengt dit de staat ongeveer 3 duizend miljoen euro op.

Het BPM percentage voor personenauto’s is 19% dat je betaalt over de prijs van de fabrikant, dus zonder BPM en BTW. Hier gaat nog 1526 euro bij op voor een dieselauto, voor een benzine auto gaat er 824 euro van af. Afhankelijk van de leeftijd van de auto gaat er ook nog een percentage korting van af.

Je hebt gezocht over bpm percentage, op deze site hebben wij echter op dit moment nog geen standaard antwoord over geschreven. Indien veel mensen belangstelling hebben in bpm percentage, willen wij een vollediger stuk opstellen over het onderwerp om u over dit onderwerp zo uitvoerig als mogelijk te voorlichten. Blijf op de hoogte van wetenswaardigheden in relatie tot bpm percentage door middel van onze nieuwsbrief.

Belasting van personenauto’s en motorrijwielen 2011

De BPM verandert bijna jaarlijks. Dat kan ook invloed hebben op bpm percentage. In 2011 bestaat het BPM uit een basis BPM heffing van 19% over de catalogusprijs, een heffing gebaseerd op CO2-emissie en een brandstoftoeslag of aftrek. Wilt u een calculatie maken rondom bpm percentage? Gebruik dan onze BPM rekentool.

Auto’s zonder BPM

Om de aanschaf van zuinige en milieuvriendelijke voertuigen te bevorderen bestaat er sinds 2009 een BPM-vrije wet. De regeling geldt voor personenauto’s gefabriceerd in 2009 of later met een specifieke CO2-emissie. Voor benzineauto’s is de auto BPM vrij bij een maximum CO2-emissie van 110 gr per km, bij diesel ligt deze grens op 0.95 kilogram CO2. Andersom wordt er complementaire BPM berekend voor wagens met een hoge CO2-uitstoot. Voor specifiekere artikelen in relatie tot bpm percentage en BPM vrije autorijtuigen, zie hier een overzicht met BPM-vrije automobielen.

BPM-vrijstelling de komende jaren

De BPM-vrije regeling is zo’n succes dat deze te veel kost voor de overheid. De CO2-emissiegrenzen zullen vanaf 1 juli 2012 dan ook jaarlijks naar beneden worden aangepast. Dit gaat dus om BPM bij de aanschaf van een nieuwe automobiel. Voor reeds aangeschafte wagens verandert er wat betreft BPM niks. Op de hoogte worden gehouden van de ontwikkelingen mbt bpm percentage? Schrijf je dan in op de nieuwsbrief.

BPM bij invoer

Bij de import van een gebruikte motorrijtuig, bijvoorbeeld uit Duitsland of Engeland, betaalt men nog een stuk BPM. Houd tevens dit in het oog voor bpm percentage. Dit bedrag wordt beinvloed door de nieuwprijs, leeftijd, soort fuel, en CO2-uitstoot van de automobiel en kan van invloed zijn op bpm percentage. De rest-BPM betaalt u bij een RDW keuringsstation als u de motorrijtuig op Nederlands nummerbord zet. Hier stapsgewijs een toelichting wat men in de gaten moet houden bij de invoer van een auto .

Belasting van personenauto’s en motorrijwielen voor bedrijfsauto’s

Als ondernemer krijg je vrijstelling van BPM bij de aankoop van een nieuwe bedrijfsauto. Ieder jaar moet dan wel in ieder geval tien% van de afgelegde kilometers voor het bedrijf zijn. Lees op deze site meer berichten omtrent bedrijfswagens en BPM.