Vind meer informatie over de BPM van grijs naar geel kenteken

Op onze website vindt u artikelen betreffende allerlei vragen met betrekking tot Belasting van personenauto’s en motorrijwielen en bpm van grijs naar geel kenteken. BPM is de heffing op personenauto’s en motorrijtuigen. De BPM-regeling is controversieel in Nederland aangezien het een aanvullende heffing betreft bovenop de al betaalde omzetbelasting. De consument betaalt BPM bij de aankoop van een nieuwe auto of motor of bij het importeren van een tweedehands automobiel. Jaarlijks brengt dat onze overheid ongeveer drie miljard euro op.

Wanneer je een bestelwagen koopt met een grijs kenteken en je gaat deze particulier gebruiken, dan dien je alsnog de verschuldigde BPM af te rekenen. Zakelijk kan je een grijs kenteken overnemen en vrijstelling aanvragen bij de aankoop van een tweedehands bestelwagen. Als een bestelauto ouder is dan 5 jaar dan hoeft er geen BPM meer te worden betaald.

Jij hebt gezocht over bpm van grijs naar geel kenteken, hier hebben wij tot onze spijt op dit moment nog geen standaard antwoord over gemaakt. Wanneer voldoende mensen belangstelling hebben in bpm van grijs naar geel kenteken, gaan we een uitgebreid stuk publiceren in relatie tot het onderwerp om u hierover zo uitgebreid als mogelijk te voorlichten. Blijf op de hoogte van nieuwtjes mbt bpm van grijs naar geel kenteken via de nieuwsbrief.

BPM 2011

De Belasting van personenauto’s en motorrijwielen verandert bijna jaarlijks. Dit kan ook betrekking hebben op bpm van grijs naar geel kenteken. In 2011 is het BPM opgebouwd uit een standaard BPM heffing van 19% over de catalogusprijs, een belasting gebaseerd op CO2-emissie en een brandstofheffing of vermindering. Wilt u een calculatie maken rondom bpm van grijs naar geel kenteken? Ga dan naar de BPM rekentool.

BPM-vrije auto’s

Om de verkoop van zuinige en milieuvriendelijke autorijtuigen aan te moedigen geldt er vanaf 2009 een BPM-vrije wet. De wet gaat op voor personenauto’s gebouwd in 2009 of later met een specifieke CO2-emissie. Voor benzinewagens is de wagen BPM vrij bij een maximale CO2-emissie van 110 gr per km, bij diesel is deze grens 95 gr CO2. Andersom wordt er meer BPM berekend voor auto’s met een hoge CO2-uitstoot. Voor speciale kennis omtrent bpm van grijs naar geel kenteken en BPM vrije auto’s, bekijk hier een overzicht met BPM-vrije autorijtuigen.

BPM-vrijstelling de komende jaren

De BPM-vrije belasting is een dergelijk succes dat het te veel kost voor de overheid. De CO2-uitstootgrenzen zullen vanaf 1 juli 2012 dan ook jaarlijks naar beneden worden aangepast. Dit gaat dus om BPM bij de aanschaf van een nieuwe motorrijtuig. Voor reeds aangeschafte wagens verandert er wat betreft BPM niets. Op de hoogte blijven van de ontwikkelingen rondom bpm van grijs naar geel kenteken? Schrijf je dan in op de nieuwsbrief.

Belasting van personenauto’s en motorrijwielen bij import

Bij de invoer van een gebruikte automobiel, zoals uit Duitsland of Engeland, betaalt men nog een deel BPM. Houd ook dit in de gaten voor bpm van grijs naar geel kenteken. Deze belasting is afhankelijk van de nieuwprijs, leeftijd, soort fuel, en CO2-uitstoot van de automobiel en kan invloed hebben op bpm van grijs naar geel kenteken. U kunt kiezen voor de BPM-regeling van 2011 of de belasting die gold toen de wagen voor het werd gebruikt. Hier stapsgewijs een how-to wat men moet doen bij de import van een automobiel .

BPM voor bedrijfsauto’s

Als entrepreneur krijg je vrijstelling van BPM bij de aankoop van een nieuwe bedrijfswagen. Stop je binnen 5 jaar met de onderneming dan betaal je nog een deel rest BPM. Zie op deze site aanvullende informatie in relatie tot bedrijfsauto’s en BPM.