Home / Nieuws / Oldtimer regeling in april bekend

Oldtimer regeling in april bekend

26-4-2013 Update: Definitieve regeling bekend.
Hier vindt u de details.

Sinds het regeerakkoord van oktober 2012, met hierin het voorstel om de oldtimer regeling te schrappen, zijn er nauwelijks nog oldtimers verkocht. Verschillende handelaren in oldtimers zijn inmiddels failliet verklaard. Ook oldtimer-liefhebbend-Nederland was niet te spreken over de afschaffing van de MRB-vrijstelling en liet dit duidelijk horen. Frans Weekers, de Staatssecretaris van Financiën en zelf ook oldtimer-liefhebber, heeft  daarom onder druk van de Tweede Kamer aangekondigd in april de nieuwe oldtimer regeling bekend te maken. Deze week heeft hij gesprekken gevoerd met de Bovag, Focwa en Rai Verening om afspraken te maken over de MRB en het oldtimer gebruik. Naar verwachting worden deze na Pasen bekend gemaakt.

Brief aan de Tweede Kamer

Vooralsnog heeft Frans Weekers m.b.t. de oldtimer regeling het volgende gemeld in een brief aan de voorzitter van de Tweede Kamer:

Voorts zal ik, conform mijn toezegging betreffende het gebruik van oldtimers30, naar verwachting in april een brief aan uw Kamer sturen waarin tevens wordt ingegaan op diverse moties en toezeggingen met betrekking tot oldtimers in relatie tot de MRB. In de eerste plaats betreft dit de motie Bashir31, waarin de regering wordt verzocht om de Tweede Kamer in het voorjaar van 2013 een aantal voorstellen te doen waardoor dagelijks gebruik van de oldtimer wordt ontmoedigd, maar de vrijstelling van MRB voor mensen die de oldtimer hobbymatig gebruiken, in stand kan worden gehouden. In de tweede plaats zal in die brief worden ingegaan op de motie Van Vliet32, waarin de regering wordt verzocht om een oplossing te zoeken die bezitters van oldtimers in enige vorm in staat stelt hun voertuig niet op te hoeven geven. Tot slot wordt in die brief mijn toezegging gestand gedaan om samen met het Ministerie van Infrastructuur en Milieu (I&M) in het licht van de afschaffing van de regeling voor oldtimers in 2013 alternatieven te presenteren33. De uitwerking van een alternatief zal worden meegenomen in het Belastingplan 2014 c.a.

Gebruikersdagen regeling?

Kort gezegd behouden oldtimerbezitters die een oldtimer hobbymatig gebruiken dus vrijstelling van MRB. Deze vrijstelling zal niet gaan gelden voor eigenaren die hun oldtimer dagelijks gebruiken. Om dit te bewerkstelligen zal waarschijnlijk een x-gebruikersdagen regeling worden geïntroduceerd. Dit was voor 1995 ook het geval waarbij de oldtimer bezitter maximaal een aantal dagen per jaar gebruik kon maken van zijn oldtimer. Ook de BOVAG pleit voor dit idee. Hoe dit gehandhaafd zal worden is op dit moment echter niet bekend. De nieuwe regeling zal per 1-1-2014 van kracht gaan. Dit jaar rijd je dus in ieder geval nog wegenbelastingvrij.

26-4-2013 Update: Definitieve regeling bekend.
Hier vindt u de details.

62 comments

  1. Geachte heer de wethouder,

    Ik ben al heel lang fan van oldtimers . Het zou mij niet van belang stellen als dit wordt afgeschrapt ik ben zo kwaad ik ben de`r ook niet mee eens het is een mooie hobby van mij en ik rijdt er graag in en andere mensen ook. Omdat ik er graag aan sleutel en omdat de auto`s ook een oude systeem hebben .
    Groet Sellam Boudhaid,

    • het wordt tijd dat we eens in opstand komen tegen de heren graaiers van de overheid. Bedenk dat u van elke euro die je nu verdiend, 70% terugvloeit naar de overheid. Die overheid wordt op deze manier nog in stand gehouden ook, om ons nog meer uit te zuigen.

  2. Laat alle transportbedrijven die hier met poolse wagens rondrijden ruim betalen. Ook de buitenlandse werknemers laten betalen met de auto’s. Wij zijn 1 europa daarom weg wegenbelasting, weg tolwegen, overal de benzineprijzen hetzelfde en een euro vignet voor alle landen geldig. Nu ontstaat er wildgroei aan vignetten en tolwegen in elk land met geldproblemen.

    Nu wordt er 1 jaar 153 miljoen verdient en de jaren daarop kost het miljarden aan ww, bijstand etc etc omdat de economie compleet weg bezuinigd is. Nu 3 % begrotingstekort over 3 jaar ruim boven de 10% want niemand heeft meer werk en geld.

    • u heeft gelijk volgend jaar zit er geen handel meer in de onderdelen lijnen wereld wijd.
      er zullen veel kleine bedrijfjes sneuvelen die er in handelen.
      hebben ze het nog over cultureel erfgoed ,bedoelen ze daarmee het belasting geld wat ze vangen of de auto,s .
      ik heb zelf een auto die in de belasting is en een motor fiets waar ik af en toe met mooi weer op rijd .daarmee betaal ik toch genoeg om een oldtimer belasting vrij te kunnen rijden als hobby.
      dant te weten dat de meeste wegen belasting naar andere posten gaat dan het wegen onderhoud waar wij dan zogenaamd voor moeten betalen.
      stelletje egoisten

  3. graag wil ik u erop merkzaam maken dat de 60 dagen kaart van voor
    1995 alleen geldig was voor campers
    en niet voor oldtimers tenzij ik daarin abuis heb

    mvrgr m fisscher

  4. ook vind ik dat de overheid zich druk maakt over het aantal oldtimers dat daadwerkelijk iedere dag gebruikt wat volgens mij wel meevalt
    ik denk dat dit aantal ongeveer gelijk staat met het aantal grijs kenteken auto’s wat destijds door particulieren werd gebruikt
    ik ben het met de reactie van ralf volledig eens over het aantal vrachtauto’s dat van nederlandse transporteurs hier rond rijd met een buitenlands kenteken (veelal pools)
    daarbij opgeteld het aantal auto’s van buitenlanders die hier wonen en werken en nog steeds geen nederlands kenteken op hun auto hebben
    als de overheid daar eerst eens werk van maken dan hebben ze al een groot deel van de eventuele inkomsten van mrb van oldtimers

  5. Mooi, iedereen in de branche zijn baan kwijt. Handel weg en daardoor meer uitkeringen en faillissementen. Prachtig geregeld. Kapitaalsvernietiging.
    Nederland is in de uitverkoop en alles wordt ten gronde gericht. Waarom wordt niet meteen Europa ingeschakeld? We zijn nog maar een kleine stap verwijderd van de Griekse status…….
    Politiek heeft nergens last van, die verdienen genoeg. Nederland wordt geleid door witte boorden. En de rest kan iedereen wel zelf invullen. Ik ga een oud barrel kopen en alleen voor de keuringen rijvaardig houden.
    Milieu interesseert mij niet meer. In plaats van de innovatieve kracht van de Oldtimer liefhebbers gebruik te maken maakt Den Haag innovatie liever kapot.

  6. Nu blijkt maar weer dat de overheid onbetrouwbaar is, je schaft een oltimer aan investeert veel geld aan de auto, je krijgt netjes van de overheid dat jou auto vrij is gesteld van wegenbelasting, ja hoor, een paar jaar leter zegt dezelfde overheid je moet toch betalen.

    • en dan te bedenken dat weekers 3 duren auto’s rijd!!
      nee dat is goed voor het milieu!
      hij moet zich eens verdiepen in de gevolgen,veel oldtimer handelaren die failliet gaan,mensen die een dure oldtimer van hun laatste centjes hebben gekocht en die naar de sloop kunnen brengen,wat een verdriet is er al onder de oldtimer bezitters,niet te geloven.
      schijnbaar mogen we geen hobby’s meer hebben in deze tijd.
      jammer hoor
      Weekers bedankt!!
      Hoop dat je je nog bedenkt..
      Zullen er veel mensen blij zijn,ik moet er niet aan denken dat er geen meetings meer zijn.
      ik heb zelf een oldtimer en als ik er mee rijd,krijg ik vaak reacties dat mensen er van genieten
      groetjes marion

  7. Wordt het niet eens tijd voor juridische stappen tegen deze Frans wekers.ik hoor veel mensen zeggen dat ze het niet mee eens zijn met deze maatregelen.

  8. Het is belachelijk de nieuwe regeling oldtimer.
    U heeft gelijk Ralf,en NL regering doet met alle EU regels mee,moeten ze eens kijken buurland duitsland wat voor belasting betalen ze voor dikke
    autos,en hier in NL betaal je 3x zo veel voor zo een auto.

    DAT IS GEWOON BELACHELIJK….

    NL,regering denken niet om eigen bevolken ze denken alleen hoe eigen bevolken zaken leeg trekken.

  9. Er is veel gespeculeerd over welke regeling er zou komen. Na 5 minuten nadenken blijkt dat er goede alternatieven zijn voor deze uitzinnige maatregel, maar helaas zijn het de stuurlui aan wal die het lot van de liefhebber bepalen.

    Menig oldtimerbezitter zal na even rekenen tot de conclusie komen dat zijn oldtimer de overheid alleen geld oplevert, niet kost. Mijn auto is 33 jaar oud en rijdt op lpg. Maar aangezien ik 1 op 5 doe, levert de auto al meer aan accijnzen op dan mijn Volvo (waarvoor ik uiteraard de volle pond betaal) aan wegenbelasting èn brandstof!

    Aangezien zelfs de beste bestuurder slechts in 1 auto tegelijk kan rijden, betekent dat dat terwijl ik in mijn oldtimer rijd, mijn Volvo stilstaat, terwijl de wegenbelasting gewoon doorloopt…

    Elke winter wordt er in de buidel getast voor stallingen (want je wilt de auto’s beschermen tegen pekel!) en wordt er, al dan niet uitbesteed, gesleuteld om de auto’s in goede staat te houden. Laten we vooral niet gaan uitrekenen hoeveel geld dáár in omgaat… In het voorjaar komen de auto’s weer tevoorschijn. Overal waar je komt zie je glimlachende mensen een blik werpen op je auto waar je zoveel tijd en energie in stopt. Helaas zal dat erfgoed definitief verloren gaan. Er zal een gat vallen in de autogeschiedenis, want zolang deze regel er is, zal geen auto meer 40 jaar oud kunnen worden…

    Den Haag maakt autorijden zó duur, dat veel niet-liefhebbers naar Duitsland zijn getrokken om daar de welbekende Mercedessen vandaan te halen. Niet persé vanwege de voorliefde voor deze auto’s, gewoon om autorijden enigszins betaalbaar te houden. Volkomen logisch, want de kosten rijzen de pan uit! Onder het toeziend oog van onze regering is zonder problemen ons buurland praktisch leeggehaald. Hadden we op onze klompen kunnen aanvoelen dat dit zou gebeuren? Natuurlijk! Maar ingrijpen gebeurde niet…

    Echter, op het moment dat er in Oost Europa geen Mercedes tot ’86 meer te vinden is, vindt Den Haag dat het welletjes is omdat het ‘zo slecht voor het milieu is’. Als soort van idiote coutercompensatie moet ineens iedereen eraan geloven.

    Wat mij nog het meeste stoort is dat je je als eerlijke burger wilt houden aan de wet en anticipeert op de regels die er zijn. Als je dan na lang sparen een oldtimer koopt en die na jaren sleutelen met bloed, zweet en tranen in goede staat voor de dag wilt laten komen, besluiten de eerdergenoemde stuurlui dat de regels waaraan je je altijd hebt gehouden, gaan veranderen. Overgangsregeling? Wat een lachtertje! Om voor die 5000 km per jaar 2440,- euro per jaar extra te betalen lukt niet. De helft van het aankoopbedrag van de auto krijg je niet meer, het geld aan onderdelen en garages is weggegooid. Ineens blijkt dat de auto waar je zoveel voor hebt moeten doen en laten noodgedwongen weg moet, en dat voor een oud-ijzerprijs…

    Je jaagt de eerlijke hardwerkende burger wel tegen je in het harnas, Den Haag!

  10. Golfspecialist

    Wat een gejank en maar klagen en niets doen.
    Doe liever iets zinnigs dan hier te gaan zitten jammeren.
    Het enige wat wij Hollanders kunnen is klagen en niets doen.

    Vorm een blok tegen de plannen van Weekers en gooi voor mijn part half Nederland plat.
    Want dat is wat wij Hollanders doen: Klagen en nog eens klagen en alles maar accepteren wat ons door Den Haag voorgeschoteld wordt en verder maar passief zijn en afwachten.

    Heren oldtimerliefhebbers: Verzamel u en rijdt naar Den Haag en leg de stad lam met uw voertuigen. Ze vragen er daar om.

  11. wat mij betreft belastingvrij gewoon afschaffen ik ben monteur ik zie die autos dagelijks ingevoerd uit polen of duidsland en ook nog onrechtmatig apk gekeurd.wel voor elektrische autos en niet auder dan 3 jaar

    • je bent geen monteur,je kan alleen nog auto’s uitlezen maar een motor reviseren moet je kunnen,op de oude manier tekening lezen en maten controleren.
      Dus plaats niet zo’n reactie

    • hey Kees,eerst eens goed schrijven,duidsland met een d?
      je weet niet wat je zegt,ze nemen de mensen gewoon hun hobby af….
      jij repareerd zeker geen oldtimers?
      maar goed ook,zou je volgend jaar in de ww komen,zou jij dat zo leuk vinden?
      gewoon de mensen die een oldtimer hebben die belastingvrij laten,jij hebt toch ook de kans gehad om zo’n oldtimer te bezitten ?
      gr marion

    • hoezo onrechtmatig gekeurd
      menig oldtimer is technisch in betere staat dan de hedendaagse auto’s
      zelfs jij snapt dan niks van de oude techniek van auto’s
      anders waardeerde je deze auto’s wel meer

  12. Ik heb een Volvo uit 1978. Die is dus 35 jaar en oud genoeg zou je zeggen, maar helaas. Voorzover ik het nu kan bekijken ga ik 120,00 in een jaar betalen en mag ik de winter niet doorrijden. Ik ben er content mee. Dieselrijders en LPG-rijders…. jullie liefde voor de auto zit niet diep en kijk in je hart…. het ging jullie om de centen, toch? Nog 5 jaar en dan ben ik weer belastingvrij. (190D-rijders – Eat your heart out)

    • Eric dat is maar een slap gepraat want er zijn ook liefhebbers die in VW T3 dieseltje maar 1000 km per jaar rijden en die gaan het echt niet om de centen maar om de liefhebberij

    • Wat een gezwabbel van die Eric . Ik rij al 26jaar Chevrolet (verschillende types) En ja Eric op LPG (De schoonste brandstof die er is) totdat de regering en brood in zag om het 3voudig te verhogen want ja Eric die tijd heb ik ook meegemaakt dat hij nog niet belastingvrij was was en 700gulden in de 3 maanden moest betalen en dan zeg jij dat Diesel en Lpg rijders geen hobbyisten zijn ? Man , je kent mij niet eens dus niet over 1 kam scheren . Ik leef Chevrolet, Ik adem Chevrolet . Mijn kledeing ,mijn uiterlijk, mijn huis-inrichting. Hobby !!! En ja , dat ik nu nog op lpg rij is om het feit dat ik voor een paar tientjes de tank vol heb en anders 200 euro aan Gasoline . Ik moet mijn hobby ook kunnen uitoefenen en dat de benzine in bv Polen 50cent de liter kost en bij ons 1,67 brengt mij daar toe . Maar mijn passie voor 8cilinders blijft hetzelfde ongeacht de type brandstof . Het ergste vind ik dat een Bashir ??? over mijn Hollandse leven kan besluiten en Mijn Hobby wilt ontnemen en Mijn leven aantast. Ik kan veel hebben maar niet aan mijn leven(stijl) komen . En aan de Regering ? ; “Hou je volk tevreden en jaag ze niet steeds in het harnas”.

  13. Geachte wethouder,

    Waarom doet u dit ons nou aan? We hebben flinke geld in onze oldtimers gestopt en nu komen jullie met z’n regeling. Ik vindt dit echt klotte. Nu moeten we onze oldtimers naar de sloop brengen omdat ze niks meer waard zijn. Waar is nederland eigelijk mee bezig? We moeten zogenaamd bezuinigen. Dat ze maar eens gaan bezuinigen op gebouwen die steeds overnieuw worden gebouwd

  14. Lekker boren in de leilagen de grond vervuilen met chemicaliën en dan schreeuwen dat de oldtimer rijders het milieu vervuilen.
    Fracking thats its.
    Hoe ongeloofwaardig kan je als overheid overkomen.
    Gewoon ziek die lui daar zelf rijden ze in de dikste bakken die er zijn op kosten van ons belastingbetaler.

  15. Boeven hier in nederland die wethouder verdient paar duizend euro per
    maand en denkt dat iedereen zo goed heeft.Ik zou maar staken mensen en
    niks betalen nederlanders moeten nu echt waker worden gewoon staken over
    alles en zoals hoe ze in frankrijk doen benzine word duurder ze rijden geen auto s ze gaan niet naar werk salaris moet hoger zo moeten wij ook doen.

  16. pools en romaine bolgaren mogen wil gratis reden wij niet

  17. Mustapha Aboudaoud

    Ik wist niet dat hoogbegaafde politici zo ongelooflijk konden zinken en het land naar de verdoemenis helpen!! Ik dacht altijd dat Nedrland ver ver vooruit kijkt en niet van gokken houdt! De meeste gewone oldtimer bezitters kunnen geen andere auto permitteren omdat ze het niet kunnen betalen. Deze mensen worden het hardst getroffen. De andere groep oldtimer bezitter met zijn glanzende wagen en met glimmende chroom lijsten worden absoluut niet getroffen omdat ze zulke auto’s kunnen veroorloven en kunnen aanschaffen voor een prijs waarvan jij, ik en andere hobbyisten alleen van kunnen dromen. PS: laten we auto rijden ook inkomensafhankelijk maken, dan ben je echt pas hoogbegaafd bezig.

  18. het beeld van daar rijdt een oldtimer is sterk vervaagd.
    door dat auto s en motoren motorisch veel langer mee gaan.
    had er had al eerder een verhoging plaats moeten hebben, om echte oldtimers van oudere auto s en motoren op de straat te onderscheiden.
    dupeer ook me zelf met deze opstelling, maar kies daar toch bewust voor.
    35 jaar voor belasting vrij, en elke 2 jaar 1 jaar erbij voor de regeling. maar wel een overgangsregeling na 30 jaar halve belasting. om deze voertuigen een kans te geven voor de echte lief hebbers ook ooit een echte oldtimer te kunnen worden

  19. er moet een onder scheiding komen tussen lpg rijder en diesel rijder.

  20. LATEN WE WAT AAN DOEN IN PLAATS VAN TE KLAGEN. WE LATEN DIE ZAKKENVULLERS GEWOON DOEN WAT HUN WILLEM. IK STEL VOOR OM ONZE OLDTIMERS STIL TE ZETTEN OP DE SNELWEGEN EN NIET WEG TE HALEN TOTDAT ER EEN EERLIJKE BESLUIT WORDT GENOMEN. LAAT ZE MAAR BEZUINING OP HET KONGSHUIS OF DE MINISTERS. WAT MOETEN WE MET 2 KAMERS WE KUNNEN BEST EEN LAND BESTUREN MET 3 MINISTERES IN PLAATS VAN HUN MET 100 MINISTERS.

  21. Ik roep tot een staking en chaos op de snelwegen. We moeten ooit een keer opstaan voor onze rechten en het stilzwijgen een keer verbreken!!!!
    We moeten laten zien dat we het zat zijn en dat we niet alles pikken, laat hun maar bezuiningen op hun loon en de burgers met rust laten.

  22. The Undertaker

    Beste Frans Weekers, ik rijdt een klassieke begrafenisauto, met veel geld en liefde gerestaureerd. Wordt het tijd dat ik U kom halen voor Uw laatste rit?

  23. Lekker dan 6 oldtimers staan waar ik nooit allemaal tegelijk in kan rijden .
    Ben echt een liefhebber van oude mechanische auto’s.kan niet sleutelen aan die moderne
    troep.En nu flikken ze ons dit .wat gaan we hieraan doen Nederland.laten ze ons tenminste de taxatie waarde vd auto’s teruggeven

  24. Heb een Chevrolet Blazer 6.2 dieselvan 1986.Rijdt 1op4 als ik geluk heb.
    Hoezo goedkoop rijden ? Heb een Toyota Starlet erbij (woon/werk).

  25. Ik ben het er ook totaal niet mee eens, maar waarom wordt er niet met km’s gewerkt? En mensen zeggen wel dat dieselrijders profiteurs zijn en misbruik maken van het belastingvoordeel, maar wat als ik een dieselauto nou zo veel beter en lekkerder vind als een benzine. Mijn eerste auto is ook een diesel, en daar betaal ik nu toch gewoon de volle mep voor? Ik rijd nu misschien 2 keer per week in mijn e28, voor de rest in de 530d.

  26. Mustapha Aboudaoud

    Ja mensen, geloof het maar: het is crisis! Of laten ze ons geloven dat het zo is. Of is het echt wel de crisis die onze hobby verstoort. Deze berrichten zij hoe dan ook een funest voor je hobby; denk hierbij aan de afgunst die wordt dan veroorzaakt door deze fantastische regering en haar sublieme maatregelen. Verder worden de sociale en economische ontwikkelingen in de oldtimerbranche die de laatste jaren het land heeft gekend helaas in een klap met de grond gemaakt. In dit land is het allang duidelijk als de zon. Deze regering bestaat uit harteloze mensen die alleen aan hun eigen zakken denken en carrière willen maken op de ruggen van burgers die net rond kunnen komen met wat ze krijgen per maand( ze verdienen meer maar krijgen ze het niet omdat er bijna de helft van je salaris weer teruggaat naar de belastingdienst, oeps ik bedoel : naar de regering). Het zal me niet verbazen dat deze regering straks op de vrijheid van ons menselijk aspect gaat bezuinigen want je weet maar nooit met de kapitalisme en haar verwoestingen. Ik zeg tegen de heer Weekers: it is nice to be important but it is important to be nice.

  27. Maar alle geklaag op een stokje , Wat spreken we met z,n allen af dan ?We gooien op een bepaalde datum de snelwegen dicht en we laten weten waar we voor staan .; “ONZE HOBBY BLIJVEN ZE AF” !!!!! Alsof de regering niet genoeg geld binnen haald . Import ; Invoerbelasting , Bpm, Douane tax,BTW, enz enz . Op alle onderdelen die ik voor mijn hobby,s koop zit Btw op , dus geld voor de Staat. Ik had een Harley Eigenbouw Chopper gebouwd en werd naar van alle BTW die ik op mijn onderdelen betaalde. Een kwart van de bouwkosten ging naar de staat . En moet dat nog op kenteken komen ? Moet ik mijn eigen Motor Invoeren in notabenen mijn eigen land . Gebouwd in mijn achtertuin dus . Dus word de motor getaxeerd en betaal daar Bpm over ??????. In Duitsland betaal je 300 euro aan de Tuf en je bent klaar. Hoeveel geld willen ze nog meer binnen halen ?????? Oftewel Hoeveel geld laat de regering lopen als ze onze hobby,s de nek om draaien ???? Ik ben maar een gewone arbeider , Maar wel 1 die nuchter kan denken , Dan verwacht je van Economen wel iets beters he ? Maar ja , We hebben geweten hoeveel geld de regering en gemeenten in ijsland op banken hadden staan waaruit blijkt hoeveel miljarden er binnen komen ,maar ze zullen wel weer een nieuw land zoeken waar ze weer die inhalige Euro,s op kunnen dumpen en ja dan zoeken ze in elke hoek waar ze geld uit kunnen zuigen . Het verbaast mij eigelijk niet dat wij zoveel Ambtenaren hebben , Iedereen zit daar te broeden en koortsachtig te zoeken waar ze weer wat kunnen oogsten.

  28. Bedenk een regeling eerlijk en rechtvaardig gewoon op de brandstof en
    iedereen betaald mee.

  29. Hobby is al duur genoeg met alle onderdelen, stukken uitslijpen, lassen, plamuren, schuren, filler, primer, spuiten en onderhoud/ rijdend houden. eerst doe je een brommertje en dat ben je toe aan een auto. voor iemand die in techniek interesse heeft is het dan leuk om een auto te hebben waarin geen computer zit maar alles nog mechanisch is.
    Dit is niet alleen kapitaalvernietiging, maar ook nog eens een klap voor onze nieuwe Beta Leerlingen. Nog maar niet te spreken dat het hele huidige beeld nu op de schop gaat. gaan we een nieuw tijdperk in met elektrische auto’s? Volgens mij draait de fusicentrale in Frankrijk nog niet. Oldtimer is leuk en gezellig, mooi, leerzaam,ontspannend, uitlaatklep, recreatie, ontmoeten.
    Een Europa ga daar eerst eens aan werken voor dat de pleuris weer uitbreekt. Nederland gaat naar de klote! pay it forward. mail/link elkaar en kom in actie. dit kunnen we niet laten gebeuren.

  30. het zijn oplichters in denhaag ze zijn er op tegen dat veel marokannen en turken veel 190 diesels rijden omdat ze een lagen inkomen hebben.we moeten gewoon naar belgie verhuizen

  31. Ben altijd gek geweest op oldtimers, snoekjes en zo op de weg. Rij nu al heel wat jaren met oldtimers. Mijn vorige auto was een mercedes 450sel waar ik echt trots op was. Maar door de hoge kosten van de auto onderdelen heb ik nu een Mercedes 230E waarin ik de schonere gastank heb ingebouwd. Gas is ook al zoveel duurder geworden. Nu deze regeling wordt ingevoerd is mijn auto ineens niks meer waard. Wat, rij op gas om het milieu schoon te houden. Een paar jaar terug nog 40 cent en kijk nu is. Waarom de prijs aan olie koppelen. Nooit begrepen. Maar nu zal je nooit eens een eendje of wat dan ook meer zien. Mijn kinderen lachten me uit toen ik met een oranje opeltje ascona thuis kwam. Daar ga ik niet inzitten! Maar ik was echt trots op mijn mercedes 450SEL, 6.9 liter bak. Maar wat nu? Mijn auto heeft nog maar 210.000 gereden en ik hoopte nog veel jaar plezier van deze auto te hebben. Kan wel janken, want ik wil hem niet kwijt, hij is perfect, dacht net dat hij nu nog maar eens in de twee jaar gekeurd moest worden en heb ook geen cent. Moet ik nu voor de paar duizend, hooguit km per jaar nu een kapitaal betalen? Kijk eens naar deze meehobbelende regering. Miljarden naar Griekenland enz, en als puntje bij paaltje komt moet er maar steeds 16 miljard bespaard worden, waar gaat dit heen? Er worden maar steeds dingen besloten waar we als bevolking niks over kunnen besluiten. Probeer ik mijn auto perfect te houden en zo min mogelijk te rijden, en nu is het te laat? Hoorde dat er maar zo een 50 auto’s naar den Haag zijn gereden. Mijn buurman heeft wel 10 prachtige oldtimers en een klein bedrijfje. Ineens is alles haast niks meer waard. Wat een regering! Wat moet ik nu? Kan mijn auto niet eens meer verkopen, moet ik nu de gastank uit de auto halen om geld uit te sparen, wat nu schoon rijden?

  32. ik vind de nieuwe regeling perfect. 40 jaar oud , belastingvrij, dan praat je ook echt over oldtimers en niet die vieze oude Mercedes diesels die met duizenden hier naar binnen kwamen, die vervuilen de stad, en worden dagelijks gebruikt. Weg met die oude troep.Nu zullen er alleen de echte oldtimers overblijven, en zo moet dat ook. Jonger dan 40 jaar 120 euro per jaar bij betalen, dat is 10 euro per maand, dat moet toch op te brengen zijn ? neem anders maar de fiets.

  33. deze heb ik net gegeven.

  34. Hallo iedereen,

    Regeling 78:
    Geld plukken,Geld plukken,geld plukken,

    Regeling 79:
    Uitkeringen verstrekken kaalgeplukte,(passief houden van mensen)

    regeling 80:
    Melken van koeien met Hightech Fabeltjes,

    regeling 81:
    Alles wat schadelijk is voor het millieu afstraffen,Mits er op verdient kan worden!!!

    regelin 82:
    Voedsel vol spuiten met gif, Tandpasta met fluoride,Kleurstoffen smaak stoffen etc etc… fast food winkels met kk verwekkend voedsel,

    Gezondheid op heel veel manieren afpakken,

    Waarom? zie regelement 81,

    Mensen ziek maken,pasief maken door voedsel,Angstig maken door media etc,

    Schatkist rijker door medicijnen!

    MEnsen vol gooien met troep gif,

    Kortom Wie in nederland woont,Velen zullen niet gezond kunnen denken,Ongezond leven,En daardoor ook ongezonde beslissingen maken,

    Mensen die depresief worden van al dat gepluk,Van al die nieuwe regeltjes die mensen alleen maar ongelukkiger maakt,

    Wat is belangerijker??? De mens zelf? of de natuur?
    Alcohol toegestaan,
    Drugs toegestaan,

    En de gevolgen voor natuur en mens door sterke middelen worden door de vingers gezien!
    Levert namelijk een hoop geld op!

    Ik heb (NOG) wel geluk dat ze geen belasting heffen voor spellingsfoutjes,
    Want dan ben ik nergens meer!

  35. Beste mensen, ik ben ook een oldtimer rijder maar waar het op hoofdlijn om gaat is dat men niet luistert en gewoon Nederland aan het verkwanselen is dankzij populistisch gedrag.
    Ook degene die voor de nieuwe regeling zijn en nu haha schrijven, moeten dit eens lezen.
    De oldtimerregeling is zo’n principe kwestie. Dit kost mij gigantisch veel geld terwijl ik gewoon gebruik maak van WETTELIJK BESTAANDE REGELS,
    De eerste keer was dit ook al het geval met de grijskenteken regeling, koste me ook al zo’n 10.000 euro ondanks dat ik me gewoon aan de regels hield.
    Ik denk dat degene die hier nog steeds voor zijn dan maar eens in hun eigen tank moeten kijken met het kwartje van Kok.
    Nog steeds voor? Dan kijk maar eens naar je zorg en pensioen, nog steeds voor? Hoeveel argumenten moet ik aanvoeren dat het eens op moet houden? Nog steeds voor? dan kunnen ze beter jullie naar de sloop brengen want waarschijnlijk is jullie harde schijf kapot of ernstiger.
    Het blijft namelijk maar doorgaan, Eu vraagt wij leveren.
    Als ik ziek ben kan ik niet voor een ander zorgen, Nederland is momenteel steeds zieker aan het worden en toch denken die Sinterklazen in Den Haag mooie sier te maken met andermans geld ondanks dat we tegen de EU waren. Dit is dus een soort verkapte diefstal. Crimineel gedrag in Den Haag.
    Ik betaal jullie salaris en ik vindt dat jullie niet voldoen dus ik ontsla jullie op staande voet.!
    De nl bevolking heeft tot 2 maal toe TEGEN de EU gestemd, en toch drukt men dit door want na het zuur komt het zoet, zo werd ons verteld. (ook met n glimlach)
    Nee de reclame van de overheid klopt wel, Nederland denkt groot.
    De fruitboom zijn takken zijn namelijk zo groot dat het fruit in de buurlanden valt terwijl de wortels van die boom Nederland leeg zuigt. Enige mate van constructief handelen en denken heeft onze overheid niet, of het moet voor zich zelf zijn.
    Hoeveel argumenten moeten we nog hebben, ik en ieder ander weldenkend mens kan er zo tientallen opnoemen.
    Kort gezegd ik ben tegen de nieuwe oldtimer regeling en tegen de zogenaamde eu waarin ieder land toch lekker zijn eigen regeltjes heeft.

  36. Ik denk dat jullie ook je belasting formulieren trouw invullen, ieder zit namelijk op z’n geld. Stel je eens voor dat er van de ene op de andere dag de huursubsidie, hypotheekrente aftrek, kinderbijslag, zorg en ander toeslagen komen te vervallen zouden komen te vervallen.
    Kort gezegd een bestaande regeling zonder overgang ineens weg valt, wat zeggen jullie dan? Pikken jullie dit ook zonder slag of stoot? Dan heb je de titel mak slachtvee wel verdient.

    Als je portemonaie kapot is, wat doe je dan? Gat dicht maken of een nieuwe?
    Onze overheid niet, die blijft hem vullen van onze rekeningen. Zo simpel is het gewoon, maar als je maar lang genoeg blijft praten als politicus dan heb je de kunst om de aandacht van het onderwerp af te leiden.
    Er is voor mij niet 1 politieke partij die echt voldoet. Graaien doen ze alllemaal onder het mom van milieu, veilgheid, eu, enz.
    Stelletje mooipraters die schijnbaar zijn vergeten waar het echt om draait in het leven.

  37. Oh Weekers nog iets, je doet dit in het kader van o.a het milieu, stop die rondreizende graaiers uit oost europa dan eens of stop met het subsidieren van arabische landen waar men het gore lef heeft om een skipiste in het midden van de woestijn te bouwen omdat er een paar rijken moeten skien!
    Er is niets zo hypocriet en onbetrouwbaar als onze (r)overheid! Bah.

  38. http://www.vrijstellingoldtimer.nl/ Voor de handtekeningen aktie GEWOON DOEN !

  39. die 155 miljoen gaan ze zeker niet hallen, want meer dan de helft van alle oltimers die nu rijden gaan naar de sloop of geschorst worden. als deze maatregelen door gaan.

  40. Op de site van de belastingdienst lees ik;:
    Oldtimers op diesel en LPG dienen een BRANDSTOFTOESLAG te betalen.
    DUS NIET HET VOLLEDIGE MRB EN OPCENTEN

    Voorbeeld: Mercedes 1499kg. Op LPG. 1192 euro per jaar MRB
    Op benzine. 796 euro per jaar MRB
    Brandstoftoeslag is dan:. 396 euro per jaar. 99 euro per kwartaal

    • Het is wel vreemd dat dit op de site van belastingdienst staat, volgens ons verouderde informatie. In de brief van staatssecretaris Weekers van 24 april staat het volgende:

      “Voor dieselauto’s en auto’s met een ingebouwde LPG-installatie geldt geen overgangsregeling. Dat
      betekent dat voor personenauto’s en bestelauto’s rijdend op diesel of met een ingebouwde LPGinstallatie
      en die jonger zijn dan 40 jaar het volle MRB-tarief verschuldigd is. Indien auto’s met
      ingebouwde LPG-installatie in originele staat worden hersteld, kan voor deze auto’s de
      overgangsregeling voor benzineauto’s van toepassing worden.”

      • Op de site van de belastingdienst lees ik;:
        Oldtimers op diesel en LPG dienen een BRANDSTOFTOESLAG te betalen.
        Dus geen volledige MRB

  41. Overal waar men een voordeel uit kan halen wordt keihard aangepakt. Maar zelf gooien ze geld weg aan alle onzin die ze zelf bedenken. Ik vraag me af hoe we dit kunnen aanpakken.. ergens moeten wij toch kunnen zeggen en NU IS HET GENOEG!!!!!

  42. Heb sinds 4 jaar een diesel 200 D . van juni 1982 .
    Na enkele reparaties en een heel goede schoonmaakbeurt kwam er een prachtige gif groene w113 onder het stof vandaan waar ik rond de 6000 km per jaar (of minder)mee rijdt. Hij is nu klaar om bij de mercedes club in te schrijven. Maar na 4 jaar investeren begrijp ik dat ik hem naar de schroot hoop kan brengen. Rijdt nooit harder dan 100 km per uur . verbruik 1 op 14 . Waarom niet wat vliegtuigen aan de grond houden want ik begrijp dat kerosine het zelfde idee is als diesel. Of begrijp ik het principe niet

  43. De echte loosers zijn in de minderheid, maar moeten wel geholpen worden ( Dit is, zo als Nedrland moet zijn en waar ik trots op ben Solidariteit weet je wel)En wie zijn die loosers dan?
    De eigenaren van een oldtimer camper op diesel of LPG. Je kent ze wel die Mercedessen 508.
    Met veel liefde en tijd , voor gek worden versleten door de buurt( ” Hij is altijd met de oude camper bezig ” )
    In een klap bijna 1000 euro moeten gaan betalen voor Nederlandse wegen belasting . En dat voor 1a 2 keer vakantie in , jawel Frankrijk.
    Gaan we actie voeren? ik doe mee . En nu nog de rest van de Dubbellucht club!!

  44. ik roep iedereen op om actie te voren, zo snel mogelijk, het zijn bandieten daar in den haag,ik kom regelmatig in belgie duitsland en frankrijk, daar rijden ze allemaal in grote auto s, omdat ze in deze landen heel weinig wegenbelasting betalen, daar hebben ze deze afgedankte oltimers niet nodig, ik zie genoeg mensen rond rijden met een belgische kenteken, terwijl deze mensen hier werken en wonen, gelijk hebben ze,

  45. danny galjaard

    wanneer is die actie iedereen zijn club of vrienden met oldtimers informeren samen een datum prikken en ff naar den haag GEWOON DOEN
    gooien heel den haag dicht eens kijken wat dat kost

  46. Ik denk dat de volgende stap van Den Haag zal zijn: Alle jonge vrijgestelde (minder zuinige dan door de fabrkanten voorgespiegelde)auto’s ook belasten want daar zijn er inmiddels ook al heel wat van. Denk je eens in wat al die loodzware hybridebakken gaan opleveren! Hierna alle pensioengerechtigden in het hoogste belastingtarief, ook een groter wordende groep die gemakkelijk kan worden aangepakt.

  47. Alles goed en wel maar welke regels gelden er dan voor de oldtimer campers mbt het belasting tarief en geld daar de diesel en lpg uitzondering dan ook voor?

  48. sjoerdbijlsma

    schandalig is gewoon kapitaal vernietiging. 2jaar geleden een volvo142 1972 aangeschaft en gerestereerd kosten 4000euro.k,rijd zo ongeveer zo,n 7000km per jaar mee puur voor de hobby. maar ja een gewone arbeider wordt het niet gegund alleen voor de speknekken in denhaag die hebben 2ton per jaar. lekker hoor dat er gekozen is voor PVDA partij voor de academiesie en speknekken zo ook de VVD. word tijd dat dat soort oprot.

  49. Weekers bedankt jammer dat je al boven de 40 jr bent van mij mag je doodvallen

  50. waarom rijdt (onze r)overheid nog steeds geen hybride’s ?????
    en nog steeds met benzine schepen , denk ook aan politiewagens !!!
    probeer dat eens uit te leggen aan het voetvolk dat misschien iets korter op school heeft gezeten
    rij zelf 5 a 600km per jaar met mijn 79er jeep op uiteraard lpg
    en dan veelal in het buitenland , dus van mij zullen ze geen mrb ontvangen

Laat een reactie achter

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*