bpm oldtimer invoeren

Op onze website vindt u kennis betreffende allerlei onderwerpen gerelateerd aan Belasting van personenauto’s en motorrijwielen en bpm oldtimer invoeren. BPM is de belasting op personenauto’s en motorrijwielen. De BPM-regeling is dubieus in Nederland omdat het een aanvullende heffing betreft bovenop de al betaalde BTW. De consument betaalt Belasting van personenauto’s en motorrijwielen bij de aanschaf van een nieuwe wagen of motorrijtuig of bij het importeren van een tweedehands motorrijtuig. Elk jaar levert dit onze overheid ongeveer drie duizend miljoen euro op.

Bij het invoeren van een oldtimer betaal je geen bpm meer. Wel dient de auto ouder te zijn dan 25 jaar. Houdt er rekening mee dat de wet in 2012 veranderd voor de wegenbelasting. Als je auto na 1 januari 1987 voor het eerst op kenteken is gezet, betaal je wel wegenbelasting.

U heeft gezocht naar bpm oldtimer invoeren, op deze site hebben wij tot onze spijt nog geen standaard antwoord over gepubliceerd. In het geval dat voldoende bezoekers interesse hebben aangaande bpm oldtimer invoeren, willen wij een uitgebreid artikel publiceren over het thema om u over dit onderwerp zo uitvoerig als mogelijk te informeren. Blijf up to date van wetenswaardigheden aangaande bpm oldtimer invoeren door middel van de nieuwsbrief.

Belasting van personenauto’s en motorrijwielen 2011

De Belasting van personenauto’s en motorrijwielen is bijna jaarlijks aan verandering onderhevig. Dit kan ook betrekking hebben op bpm oldtimer invoeren. In 2011 is het BPM opgebouwd uit een standaard BPM belasting van 19 procent over de catalogusprijs, een heffing op basis van CO2-uitstoot en een brandstofheffing of vermindering. Wilt u een raming maken omtrent bpm oldtimer invoeren? Maak dan gebruik van onze BPM rekentool.

BPM-vrije autorijtuigen

Om de aanschaf van zuinige en milieuvriendelijke automobielen te bevorderen bestaat er vanaf 2009 een BPM-vrije regeling. De wet gaat op voor personenauto’s gefabriceerd in 2009 of later met een bepaalde CO2-uitstoot. Voor benzinewagens is de wagen BPM vrij bij een maximum CO2-emissie van 0.11 kg per kilometer, bij diesel ligt deze grens op 0.95 kg CO2. Andersom wordt er extra BPM geheven voor voertuigen met een hoge CO2-uitstoot. Voor specifiekere bijdragen in relatie tot bpm oldtimer invoeren en BPM vrije autorijtuigen, bekijk hier het overzicht met BPM-vrije wagens.

Belasting van personenauto’s en motorrijwielen-vrijstelling de komende jaren

De BPM-vrije regeling is zo’n succes dat het te duur wordt voor de autoriteiten. De CO2-grenzen zullen vanaf 1 juli 2012 dan ook elk jaar naar beneden bij worden gesteld. Dit gaat dus om BPM bij de aanschaf van een nieuwe automobiel. Voor reeds aangeschafte automobielen verandert er wat betreft BPM niks. Up-to-date worden gehouden van de gebeurtenissen betreffende bpm oldtimer invoeren? Meld je dan aan op de nieuwsbrief.

BPM bij import

Bij de import van een 2dehands automobiel, zoals uit Duitsland of België, betaalt men nog een deel BPM. Houd eveneens dit in de gaten voor bpm oldtimer invoeren. Deze belasting is afhankelijk van de nieuwprijs, leeftijd, soort brandstof, en CO2-emissie van de auto en kan invloed hebben op bpm oldtimer invoeren. Je kunt kiezen voor de BPM-regeling van 2011 of de wet die gold toen de wagen voor het werd gebruikt. Hier stap voor stap een toelichting wat men moet doen bij de invoer van een motorrijtuig .

Belasting van personenauto’s en motorrijwielen voor bedrijfsauto’s

Als ondernemer krijg je vrijstelling van BPM bij het kopen van een nieuwe bedrijfsauto. Hiervoor moet je wel beschikking hebben over een BTW nummer en de wagen registreren op je eigen naam of bedrijf. Lees hier meer kennis omtrent bedrijfswagens en BPM.

Plaatjes in relatie tot bpm oldtimer invoeren

  • Oldtimer invoeren uit Denemarken: welke papieren nodig? - AutoWeek.nl