Importeert een BPM vrije auto

Wanneer je een auto importeert die hier in Nederland BPM-vrij is, betaal je ook geen BPM bij import. Je komt dan in het zogenaamde ‘nihil-tarief’ terecht. Voorwaarde is wel dat de auto die je importeert, per 1 januari 2009 of later in gebruik genomen moet zijn. Voor auto’s die ouder zijn geldt de regeling niet en moet je ongeacht de CO2-uitstoot, wel BPM betalen.

Bij het importeren van ‘gewone auto’s’ waarvoor je in Nederland BPM betaalt, betaal je bij import ook BPM. Voor elk jaar dat de auto oud is krijg hiervoor een bepaalde korting, hoeveel dit is kun je zien in de kortingstabel op de BPM pagina. Voor een auto van bijna 10 jaar oud krijg je 92% korting op de BPM.

Op deze website vindt u bijdragen met betrekking tot uiteenlopende zaken gerelateerd aan Belasting van personenauto’s en motorrijwielen en bpm vrije auto importeren. BPM is de heffing op personenauto’s en motorrijtuigen. De BPM-regeling is controversieel in Nederland aangezien het een additionele heffing betreft bovenop de al betaalde omzetbelasting. De consument betaalt BPM gelijktijdig met de aankoop van een nieuwe wagen of motor of bij het importeren van een gebruikte motorrijtuig. Elk jaar brengt dit onze overheid ongeveer drie duizend miljoen euro op.

U bent op zoek over bpm vrije auto importeren, op deze site hebben we helaas nog geen standaard antwoord over geschreven. Indien genoeg mensen interesse tonen aangaande bpm vrije auto importeren, gaan we een uitgebreid stuk schrijven in relatie tot het onderwerp om u hierover zo uitvoerig mogelijk te informeren. Blijf op de hoogte van wetenswaardigheden aangaande bpm vrije auto importeren via onze nieuwsbrief.

BPM ’11

De Belasting van personenauto’s en motorrijwielen verandert bijna elk jaar. Dat kan eveneens betrekking hebben op bpm vrije auto importeren. In 2011 bestaat het BPM uit een standaard BPM belasting van 19% over de catalogusprijs, een heffing op basis van CO2-uitstoot en een brandstofheffing of aftrek. Wil je een calculatie maken rondom bpm vrije auto importeren? Maak dan gebruik van onze BPM calculator.

Autorijtuigen zonder BPM

Om de verkoop van zuinige en ecovriendelijke voertuigen te stimuleren is er sinds 2009 een BPM-vrije regeling. De regeling gaat op voor personenwagens vanaf bouwjaar 2009 met een bepaalde CO2-uitstoot. Voor benzinewagens is de auto BPM vrij bij een maximale CO2-uitstoot van 0.11 kilogram per km, bij diesel is deze grens 0.95 kilogram CO2. Omgekeerd wordt er meer BPM berekend voor wagens met een hoge CO2-uitstoot. Voor specifiekere bijdragen mbt bpm vrije auto importeren en BPM vrije voertuigen, bekijk hier het overzicht met BPM-vrije autorijtuigen.

Belasting van personenauto’s en motorrijwielen-vrijstelling in de toekomst

De BPM-vrije regeling is zo’n succes dat deze te duur wordt voor de regering. De CO2-emissiegrenzen zullen vanaf 1 juli 2012 dan ook ieder jaar naar beneden bij worden gesteld. Dit betreft dus BPM bij de aankoop van een nieuwe motorrijtuig. Voor reeds aangeschafte wagens wijzigt er wat betreft BPM niks. Up-to-date blijven van de ontwikkelingen rondom bpm vrije auto importeren? Meld je dan aan op de nieuwsbrief.

Belasting van personenauto’s en motorrijwielen bij import

Bij de invoer van een gebruikte wagen, bijvoorbeeld uit Frankrijk of Engeland, betaalt u nog een deel BPM. Houd ook dit in het oog voor bpm vrije auto importeren. Deze belasting is afhankelijk van de aankoopprijs, leeftijd, soort brandstof, en CO2-uitstoot van de motorrijtuig en kan invloed hebben op bpm vrije auto importeren. De overige bpm betaalt u bij een RDW station als je de automobiel op Nederlands nummerbord laat zetten. Hier stap voor stap een uitleg wat men in de gaten moet houden bij de invoer van een auto .

BPM voor bedrijfswagens

Als entrepreneur krijg je vrijstelling van BPM bij de aanschaf van een nieuwe bedrijfswagen. Hiervoor moet je wel beschikking hebben over een BTW nummer en de automobiel registreren op je eigen naam of bedrijf. Bekijk op deze site meer bijdragen omtrent bedrijfsauto’s en BPM.