Home / Algemeen / Wie is er nou écht goedkoper: Wegenwacht® van ANWB of Route Mobiel?

Wie is er nou écht goedkoper: Wegenwacht® van ANWB of Route Mobiel?

Routemobiel of ANWB. Wie is goedkoper?

Routemobiel of ANWB. Wie is goedkoper?Routemobiel of ANWB. Wie is goedkoper?

Sinds een aantal jaar is er een goed alternatief voor de Wegenwacht® van ANWB: Route Mobiel. Maar welke van de twee is voor jou nu het voordeligst? Je moet ze niet alleen maar beoordelen op prijs, want wat de ene dekt, dekt de ander juist niet en andersom. Om je te helpen bij de juiste keuze hebben wij een overzicht gemaakt met alle voorwaarden en bijbehorende prijzen. Tevens geven we enkele voorbeelden. Naast de voorbeelden kun je ook zelf pechhulp vergelijken op basis van je eigen gegevens.

Let op, als het voordeliger voor je is om over te stappen van de Wegenwacht naar Route Mobiel, dien je dat voor 15 november te doen. Zeg je het pas daarna op, dan ben je het hele jaar daarop nog lid  van de Wegenwacht.

Leeftijd van de auto speelt een rol

Bij de ANWB kan je elke auto aanmelden die je wilt. Jong of oud, het maakt geen verschil. Route Mobiel denkt daar anders over. Jonge auto’s hebben statistisch gezien minder vaak pech en oudere wat vaker. Daarom betaal je meer voor een oudere auto. Het verschil tussen deze bedragen kan bij Route Mobiel oplopen tot zo’n 50 euro op jaarbasis. Ook neemt de organisatie geen auto’s aan die ouder dan 15 jaar zijn. De Wegenwacht heeft geen leeftijdsgrens voor auto’s. Een oudere auto is echter niet per definitie duurder bij Route Mobiel, wat blijkt uit onderstaand voorbeeld.

Keuzes en opties

Een veelgehoorde irritatie is de ontbrekende Woonplaats Service in het instappakket van de Wegenwacht. 40% Van de pechgevallen vindt thuis voor de deur plaats, de Woonplaats Service is dus zeker iets om over na te denken. Per 1 januari 2015 is het niet meer mogelijk om de Woonplaats Service bij te kopen. Wil je dit, dan dien je het instappakket af te nemen (€ 95 per jaar), je kunt bij pech dan wel gebruik maken van een vervangende auto. Deze beide opties zijn gratis bij Route Mobiel; vervangend vervoer geldt voor twee dagen. De leeftijd van je auto is bepalend voor de prijs bij Route Mobiel, indien je auto tussen de 10 en 5 jaar oud is, kost dit € 80 inclusief vervangende auto en Woonplaats Service.

Een auto of meerdere auto’s?

Rij je altijd in dezelfde auto of in twee verschillende? In het laatste geval is de Wegenwacht waarschijnlijk voordeliger, omdat je lidmaatschap persoonsgebonden is. Het maakt dus niet uit in welke auto je rijdt, jij bent altijd verzekerd van hulp onderweg. Bij Route Mobiel is het abonnement autogebonden. Het maakt niet uit wie er in de auto rijdt, je auto krijgt altijd hulp onderweg.

Wegenwacht Nederland

Voorbeeld 1:

Leeftijd auto: tot 12 jaar
Vervangend vervoer gewenst: ja
Hulp in woonplaats gewenst: ja
Rijdt altijd in hetzelfde voertuig: ja

De ANWB Wegenwacht kost in dit geval € 95 per jaar voor het Standaardpakket, Route Mobiel € 88 per jaar. Hierbij moet nog vermeld worden dat Route Mobiel na het eerste jaar per dag is op te zeggen en ANWB slechts eens per jaar (voor 15 november). In dit voorbeeld is Route Mobiel dus goedkoper.

Voorbeeld 2:

Leeftijd auto: tot 3 jaar
Vervangend vervoer gewenst: nee
Hulp in woonplaats gewenst: nee
Rijdt altijd in hetzelfde voertuig: nee, 2 voertuigen

De ANWB Wegenwacht kost in dit geval € 55 per jaar, Route Mobiel € 63,65 per jaar. Doordat de bestuurder in dit voorbeeld regelmatig wisselt van auto dient hij beide auto’s te verzekeren en dat kost 2 x € 63,65 min € 20,00 korting. In dit voorbeeld is de ANWB Wegenwacht dus goedkoper.

Het overzicht (dekking in Nederland)

ANWB of Route Mobiel?Wegenwacht Instap NLRoute Mobiel pechhulp NLWegenwacht Standaard NL
Prijs per jaarv.a. € 55v.a. € 63,65v.a. € 95
24/7 bereikbaar bij pechIngegrepenIngegrepenIngegrepen
Vervangend vervoerIngegrepenIngegrepen
Hulp voor elk voertuig dat u rijdtIngegrepenIngegrepen
Iedereen die in uw auto rijdt wordt geholpenIngegrepen
Hulp in uw woonplaats en voor de deurIngegrepenIngegrepen
Vervangende chauffeur bij ziekte of ongeval tijdens de reisIngegrepenIngegrepen
Korting partner of tweede auto35% op jaarbasis€ 20,00 op jaarbasis35% op jaarbasis
Korting 24 jaar of jonger40% op jaarbasis40% op jaarbasis
Prijs blijft hetzelfde als de auto ouder wordtIngegrepenIngegrepen
Pech met aanhanger of caravan gedekt IngegrepenIngegrepenIngegrepen
Flexibel opzeggenIngegrepen
Direct naar de websiteBereken prijs WegenwachtBereken prijs Route MobielBereken prijs Wegenwacht

Heb jij zelf ervaringen met de Wegenwacht of Route Mobiel, die je met ons wilt delen? Reageer dan op dit artikel!

52 reacties

  1. Thanks, handig artikel! Zijn dit trouwens de enige twee wegenwacht services die we hebben in Nederland?

  2. Wanneer je met pech in het Buitenland staat wordt je door Route Mobiel niet geholpen ondanks dat je een Europa verzekering hebt afgesloten. In alle haast vergeten andere auto aan te melden, kom met pech te staan in Noord-Oost Polen na het tanken van hele foute diesel, Bel Route Mobiel, wordt onbeschoft te woord gestaan en krijg te horen dat ik niet voor hulp in aanmerking kon komen omdat ik vergeten ben de betreffende auto en kenteken door te geven. Er werd geen enkele mogelijkheid voor hulp aangeboden. Ik heb nog nooit zo een slechte service meegemaakt. 15 jaar bij de ANWB gezeten en altijd perfect heholpen in binnen en buitenland, prima service. Route Mobiel is een bijzonder slechte ervaring.

    • Ik heb een soortgelijke situatie meegemaakt met de ANWB in Spanje. Ongelooflijk onbeschoft behandeld en 0% service. Er werd totaal niet meegedacht en ze kwamen afspraken niet na. Sta je dan met je auto die geen meter meer rijdt in de bergen…

      Een prima les geleerd! Als het moet kom je er zelf prima uit. Wagen laten wegslepen (voor maar 45.- euro) naar een garage (Seat, dus 2 jaar garantie ook in Nederland) en daar laten fixen. Geen enkel probleem zonder Spaans te kunnen spreken en perfecte service van de Spaanse Seat-dealer. En oja, we kregen gratis vervangend vervoer TOT de auto was gemaakt!

    • Door de ANWB word je ook niet geholpen in het buitenland.
      Ik ging naar Zeeland en nét dat kleine stukje waar je even door België heen moest ging mijn auto stuk.
      Ik had alleen water nodig om naar het Nederlandse stuk te rijden, maar de ANWB kwam mooi niet!!
      En wist u trouwens als je al twee keer met twee verschillende auto’s pech heb gehad in hetzelfde jaar dat ze je voor een derde keer niet meer helpen. Ze laten je zo staan, zonder meer!!

      • is toch raar want het kaartje is persoonsgebonden, dus maakt het niet uit met welke auto je pech hebt. Als je bijvoorbeeld bent aangewezen op het lenen van andere auto’s, en je krijgt toevallig pech met vier verschillende geleende auto’s, laten ze je dus staan. Dan is het kaartje eigenlijk maar voor twee pechbeurten geldig. En wordt je verkeerd voorgelicht en besodemieterd. ANWB is een slechte organisatie. Heb ook veel ellende in Spanje meegemaakt en niets vervangende auto en ik als bestuurster, die nog ziek was ook, werd niet opgehaald. Heb ook mijn lidmaatschap opgezegd.

  3. Ik zou eerst eens vragen bij je verzekering of die ook pechhulp hebben.
    Vaak is dat wel zo en dan nog veel voordeliger dan de ANWB.
    Op internet speuren naar Mondial en Ditzo scheelt je ook meer dan deze 2 hierboven.

  4. ANWB is dan wel persoonsgebonden max. 2 voertuigen maar geldt niet voor de bedrijfswagen.
    Ik als ZZP-er word niet geholpen als ik met mijn bedrijfswagen pech krijg. Hiervoor moet extra ANWB voor de zaak worden afgesloten kosten voor hulp binnen en buiten Nederland 103,50 ex btw. In mijn geval om beide auto’s van pechhulp te voorzien 1* prive en 1* zakelijk abbonenment. Totale kosten ANWB 198,17 incl. Dan is de ADAC veel goedkoper

  5. Wij hebben een auto van 15 jaar oud en zijn lid van de ANWB.
    Hebben wij ook recht om geholpen te worden bij pech?
    Want volgens sommige mensen zeggen dat de leeftijd van de auto een rol speelt.

    • Bij de ANWB geldt geen leeftijd van de auto. Naar ik begrepen heb is dat bij bijvoorbeeld Route Mobiel wel het geval en ga je meer betalen naarmate de auto ouder is. Ik weet niet of je als je auto de uiterste leeftijd heeft bereikt daar lid kunt blijven of dat je dan automatisch uit het lidmaatschap wordt gezet.

  6. Al sinds het begin RM en ik kan alleen maar zeggen: Doei ANWB. Bij de ANWB waren de wachttijden voor hulp extreem. De kortste was 3 uur. Bij RM de langste 35 min. Vervangend vervoer geen probleem meneer, wij leveren u de auto die het meest bij uw nood past.

    Ik raad iedereen aan om over te stappen, bevalt het niet kan je altijd terug naar de duurdere en slome WW.

  7. Wel handig om te weten. Je mag bij anwb pech hebben met 2 kentekens. Voor het 3e kenteken moet 150 euro worden betaald. Dus als je pech hebt met 2 verkochte auto’s dan is pech met de nieuwe auto een rekening van 150 euro!

  8. Is de ANWB even corrupt als de ADAC?

  9. Na 11jaar lid te zijn geweest van de ANWB heb ik mijn lidmaatschap opgezegd! reden: op 3 april 2014 had mijn zoon de auto nodig om naar zijn werk toe te gaan. de auto startte niet… aangezien hij de auto papieren bij zich had incl: ANWB pas heeft hij toen met de ANWB gebeld alle gegevens vermeld ook wat de problemen waren en waar de auto stond, hem werd vertelt dat hij niet de rechtmatige eigenaar v/dv auto was,dus niet kwamen omdat hij eerst lid moest worden. is toen terug gelopen naar huis en het verhaal vertelt, vervolgens heb ik zelf de ANWB gebeld, mij werd toen medegedeeld dat zij niet kwamen omdat mijn zoon geen lid v/d ANWB was! en dus niet in de auto mocht rijden..die zelfde avond heb ik mijn lidmaatschap beeindigd!! ANWB bedankt.

  10. Ik kon dit jaar het lidmaatschap voor anwb door omstandigheden niet betalen..
    Ik ben ruim 25 jaar lid en heb er weinig gebruik van gemaakt. Omdat in niet voor 15 nov j.l heb opgezegd moet ik wel de premie afdragen.. Ik ben aan incasso overgedragen.. Meerdere keren kontakt gezocht maar ondanks 25 jaar lidmaatschap gewoon betalen.. Dus meer dan 25 jaar wel betaald, nu nog niet door omstandigheden maar word gewoon bij het asvat gezet.. Ik had meer coulance verwacht… Ik had graag lid willen blijven want ik heb geen slechte ervaring verder maar dit valt me rauw op m,n dak.. Zo leer je je vrienden kennen.. ANWB bedankt..

  11. Heb Telefonisch beloofd reclame voor route Mobil te maken.
    Heb zelf een goede ervaring met route mobiel. Stond in februari dit jaar vlak bij feldberg met een auto die diesel lekte. Gebeld en met een 45min was er een afsleepdienst. Deze heeft nog wel snel geprobeerd het probleem te vinden maar tevergeefs. Auto bij een garage gebracht (ondertussen ook nog 2 reisgenoten bij de piste afgezet) en na veel gebel met route Mobil Vervoer gekregen voor 2 dagen Ter plekke er van uitgaande dat de auto de 3e dag als we terug naar nl zouden gaan wel gemaakt was. (De garage moet trouwens wel eerst diagnose hebben voordat je recht op vv hebt, Logitech lijkt mij) Probleem uiteindelijk niet kunnen vinden dus we hadden geen Vervoer terug. Gebeld met route Mobil. Konden niks betekenen. Moest maar met reisverzekering bellen. Zat niet in het pakket van de reisverzekering waarna ik weer route Mobil heb gebeld. En toen: wat een service. Vv mochten we meenemen naar nl en eigen auto werd op transport gezet gratis. En dat na 2 dagen lid. Auto vrijdag gekocht met onderhoudsbeurt. zaterdag aangemeld bij route Mobil en maandag al zo geholpen!! Later bleek het probleem bij onze auto gewoon verkeerde montage brandstoffilter te zijn. Slechte monteurs daar. Autoservice Albrecht. Hoop gezeur voor niks!

  12. Mijn auto stond muurvast met de wielen in het zand en met het motorblok op een stuk beton. ANWB wilde niet komen, want ik had geen panne…

    “Hebben we u ooit laten staan?”

    Bedankt ANWB.

    • Voor die gevallen, geen motorpech, bel je met je verzekering. Die sturen een bergingsdienst om je uit de blubber, zand of sneeuw te slepen. Zelf twee keer gebruik van gemaakt. Nooit rekening van gezien, geen premieverhoging of eigen risico. Voorwaarden kunnen natuurlijk per verzekeraar verschillen.

  13. Krijg net een brief van de Wegenwacht dat ze de pakketten gaan vernieuwen en het daarmee “een stuk overzichtelijker” wordt. Daarmee bedoelen ze “een stuk duurder!”. Wegenwacht NL + woonplaats gaat van EUR 80 naar EUR 95. Je kunt wel instap nemen zonder woonplaats, maar volgens eigen zeggen komt 40% van de pechgevallen voor in de eigen woonplaats, dus dat is geen optie. Zo wordt even 19% kostenverhoging doorgevoerd! Lijkt me dat de ANWB leden hier toch wel tegen in opstand moeten komen.

    • Dat vind ik dus ook. Ben al jaren lid vd anwb maar ben hier niet blij mee. Reden om verder te gaan kijken! Belachelijke actie vd anwb, gaat veel klanten kosten op deze manier. Zag ook na jaren dat de anwb kaart persoonlijk schijnt te zijn, dus als ik pech krijg met auto die op mijn naam staat, maar pas op naam man, wordt ik niet geholpen?? Des te meer reden om op te zeggen!!

      • Hoi Ingrid, met 1 pas kunnen 2 auto’s geholpen worden. Op welke naam de auto staat, maakt niet uit. Maar de pas eigenaar moet wel aanwezig zijn. Op die manier heb ik mijn vriend al meerdere keren geholpen 😉
        Met de prijsverhoging ben ik het ook niet eens. Vind het belachelijk. Voor 15 euro extra kan ik gebruik maken van vervangend vervoer wat ik nooit zal gebruiken! Ook voor mij reden om verder te kijken.

    • Als je de eerste regel van de brief leest weet je het al: slecht nieuws, dat gaat extra geld kosten.

      Bijzonder onduidelijke brief die ik niet begreep (ondanks mijn universitaire opleiding). “uw pakket per 2015 in de oude situatie” Prima dacht ik, handhaven. Maar helaas, dit was fictief, dit was van toepassing als de ANWB dit pakket had voortgezet. Niet dus.

      Nu ben ik verplicht (in mijn geval) 21 dagen vervangend vervoer er bij te nemen (maar liefst €20 = 16% duurder).

      Na 25 jaar (ja…, ‘platina lid’) maar eens opstappen. Ben ik tenminste ook verlost van het bejaarden-blaadje waar ik totaal niet in geïnteresseerd (Kampioen) en dat ik niet apart kon opzeggen.

  14. Ook een brief ontvangen van ANWB heb vorig jaar net de vervangende auto opgezegd mag niet in een andere auto rijden. En het blijft betaalbaar voor mij.
    Ik heb voldoende aan ANWB Pechhulp Nederland en pechhulp in de woonplaats.
    Nu is de woonplaats service uit het pakket vervallen maar biedt men wel veeel duurder een pakket aan van € 95.00 met vervangende auto waar ik geen gebruik van kan maken.
    Z’n verkapte prijsverhoging is toch te gek voor woorden!

    Hoop dat er veel reacties komen want dit kan toch niet door gaan

  15. Ik zie ook net dat het ANWB pakket van mijn vriendin “zomaar” van €80,- naar €95 gaat. Ok ik begrijp best dat je misschien een inflatiecorrectie toepast, maar dit is gewoon he-le-maal niet meer in verhouding.

    Vraag mij tevens af of ze daadwerkelijk een incasso automatisch mogen toesturen met een dergelijke verhoging.

    Echt belachelijk, bij een helder en duidelijk alternatief stap ik dus zo over.

    Fabian.

  16. Ook ik heb een boze mail naar de ANWB gestuurd ivm hun verkapte prijsverhoging naar 95. Onder het mom van service krijg je een contract wat 15 euro (18%) duurder is. Wat mij het meeste stoort is dat de ANWB gemakshalve maar heeft besloten het duurdere abonnement standaard te maken. Wil je dat niet, dan moet je zelf op de website een ander pakket bieden. De mensen die deze brief dus niet (goed) lezen zitten volgend jaar zomaar vast aan dit duurdere pakket.

    Ik hoef geen vervangend vervoer, maar wil wel in mijn eigen woonplaats geholpen worden. Dat kan nu niet meer bij de ANWB. Jammer, maar ik stap daarom over naar Routemobiel. Kost 80 euro, net als mijn oude ANWB pakket, inclusief woonplaats service (en overigens ook vervangend vervoer…).

    • #BW 16 september 2014 23.03
      Ja ik denk er hard over om dat ook te gaan doen. Er is alleen een ding dat ik me afvraag.
      De ANWB heeft eigen monteurs in dienst die best heel erg bedreven zijn in hun vak. Ik heb begrepen dat bijvoorbeeld andere hulp-onderweg-bedrijven geen eigen monteurs hebben maar gebruik maken van bij hun aangesloten garagebedrijven.
      Weet u (of iemand anders) hoe dat bij Route Mobiel is?
      Bvd voor uw reacties.

  17. Ook ik heb als zeer trouw lid van de ANWB als dank voor al die jaren spekken van hun kas (nog nooit pech gehad onderweg) een bericht gekregen dat mijn gewone pakket niet meer bestaat en men heeft “een op mij passend” pakket samengesteld.
    Ben ik het daar mee niet eens, dan MOET IK vòòr 1 november dat aan ze melden en kiezen voor een ander pakket.
    De omgekeerde wereld dus en bovendien niets anders dan een ordinaire prijsverhoging want zoals gezegd: het oude pakket bestaat niet meer en ik word nu verplicht 15 euro per jaar meer uit te gaan geven dan voorheen voor een extra service die ik niet wil, een verhoging van bijna 20 %.

    Ook ik ben nu opzoek naar een goed alternatief. Wie geeft goede info over de mogelijkheden?

  18. hallo

    Ik vind het zeer onsporttief van de anwb dat we verplicht worden om het standaard europa tenemen om toch enigzins de zelfde service te ontvangen. een forse prijsverhoging dus (corrupt)
    Onze auto is volgend jaar ouder dan 15 jaar ik moet dus wel blijven omdat routemobiel waarschijnlijk onze auto te oud vind.
    Wij voelen ons beet genomen door de anwb

    gr gert

  19. De gouden handdruk van van woerkom moet er weer uit. Mogen de leden betalen. Weeeer arrogantie vanuit den haag.lijkt de poletiek wel.

  20. Ja, leuk he? Wie wat oude Kampioen tijdschriften doorkijkt ziet dat je vier jaar geleden voor 90 euro wegenwacht europa had, nog minder duur dus dan het instap pakket nu. Ze zullen met de prijsverhogingen misschien nog wel de vertrekbonus van Van W. proberen af te lossen… zucht.

  21. zonet gebeld met de ANWB. Commnetaar van de medewerkster aan de telefoon: “het pakket is vereenvoudigd! Het is hiermee makkelijker gemaakt voor de klant om te kiezen”. Wat een commerciele flauwekul zeg!

  22. Het is gewoon een arrogante machtsvertoning van de directie van de grootste ledenvereniging van Nederland. Ze zitten er niet voor hun leden, maar gewoon voor zichzelf!

  23. Dit is de druppel. Ik ben ook al vele tientallen jaren anwb-wegenwacht lid. Route Mobiel is ook niet alles, maar dit slinkse gedoe van anwb moeten we niet goedvinden. Desnoods allemaal snel terug naar basis van 55 euro en vervolgens bedenken of er geen alternatieven te bedenken zijn. Al is het maar iets afspreken met een garage of zo. Wie weet ontstaan er hierdoor initiatieven in den lande.

    Gebruik social media, bijv Twitter, om ongenoegen te uiten.

  24. Vernieuwde wegenwacht pakketten = verkapte prijsverhoging = opzeggen lidmaatschap!!! Ik ga geen €15,- méér betalen voor vervangend vervoer wat ik niet nodig heb. Ik roep iedereen op om zijn lidmaatschap op te zeggen! Dit is de enige manier om de arrogante ANWB tot de orde te roepen. Teruggaan kan altijd nog als ze spijt betuigen en de prijzen naar benden aanpassen.

  25. Ik kreeg ook de brief of ik even mijn nieuwe pakket wilde controleren. het bedrag (Eu dekking) gaat van € 45,25 naar € 63,00 (40% premieverhoging !!) Maar dan krijg je ook wat: nml. 21 dagen vervangend auto service. Er is trouwens wel een klein probleem daar kun je alleen gebruik van maken als je een Credit Card hebt. Nou die heb ik niet. Ik pin ((ook in het buitenland) Ik heb trouwens ook geen telex meer). Maar nu komt de aap uit de mouw ik kan via de ANWB een Credit Card aanvragen !?

    Ik heb het vermoeden dat de Algemene Nederlandse Wielrijders Bond ondertussen wel heel erg commercieel is geworden. Het is tegenwoordig zo dat het belang van de commercie de belangen van de leden overstijgen. Bij Route Mobil kan ik trouwens de zelfde service krijgen voor € 31,85 (incl 7 dagen auto).

    Ik was altijd ANWB lid uit principe maar, daar, heeft men zelf ,naar het schijnt, geen last meer van.

  26. Ook ik vertik het om € 15.– per jaar meer te gaan betalen voor minder service. Heb afgelopen jaren slechts 2x hulp van anwb ingeroepen, echter op huisadres. Als deze hulp wegvalt, heeft abonnement voor mij geen zin. Ook de 2 dagen gratis vervoer
    stelt niets voor, want dat komt practisch nooit voor. Gewoon een ordinaire prijsverhoging. Als ANWB aan de hand van alle binnengekomen reacties hun standpunt niet herziet, moeten ze maar zeer veel leden verliezen

  27. Ook ik vertik het om €15,– meer per jaar te gaan betalen voor minder hulp. Hen afgelopen jaren maar 2x hulp gevraagd op huisadres. Als deze vervalt heeft lidmaatschap voor mij geen zin. 2 dagen gratis vervoer komt bij mij nooit voor. Gewoon een ordinaire prijsverhoging. Hoop dat ANWB aan de h and van alle negatieve reackties hun standpunt wijzigt, anders zullen en moeten ze maar veel leden verliezen

  28. Tsja, ook ik kreeg net de brief die ik wel drie keer moest lezen voor ook ik in de gaten had dat ik in mijn eigen woonkamer keihard werd genomen door de ANWB.

    Ik kon me niet voorstellen dat ik de enige was met twijfels, en na 1 googletje vond ik deze site met mede lotgenoten.

    Ik bel nu met ANWB en zeg mijn abonnement op en stap over op RM

  29. Als je de ANWB nodig hebt geven ze ook niet thuis afgelopen zomervakantie Aan den lijve mee gemaakt heb daarom ook gelijk alles opgezegd bij hun

  30. Wij kwamen er achter, dat het partnerlidmaatschap nergens vermeld staat. Wij hebben dat. Bij ons zit daar wel een vervangende auto en woonplaatsservice al in (62 euro). Ga je dan een instap doen: 35 euro.
    Kortom: gebrek aan informatie in de email “persoonlijk pakketoverzicht”.
    Er belde iemand van de anwb om alles uit te leggen na twee klaag-emails van ons.
    We denken nog even na: wellicht allebei een instap en opzeggen van de waterkampioen. Routemobiel geen optie voor ons.

  31. Ben enorm aan het twijfelen om na ruim 47 jaren lidmaatschap bij de ANWB weg te gaan.Nooit pech gehad behalve nu dan met die absurde prijs verhoging,in een tijd waar we allemaal moeten bezuinigen gaat de ANWB iemand een zak vol gouden muntstukken meegeven.Ons autootje is van 1997 samen gebruiken we het mobieltje maar als mijn vrouw het wagentje wil gebruiken moet ze ook lid worden tegen een korting. Naar R-mobiel overstappen heeft geen zin daar is de auto te oud voor.Maar er zijn meer mogelijkheden.Jammer ANWB veel succes.

  32. Kan iemand mij vertellen sinds wanneer de ANWB pechhulp op de persoon wordt geleverd en niet meer op kenteken ?

  33. Ook wij, Platina leden, lid vanaf 1972,hebben het lidmaatschap opgezegd.
    Hebben buitenland-dekking €45,25 verhogen naar €63.
    Gebeld dat we hier niet mee akkoord gaan, kon niet anders werd gezegd, o.k. dan zeggen we bij deze op.
    Nog aangegeven als men meent, dat leden dit allemaal maar slikken, men bedrogen uitkomt en dat er zeer velen op gaan zeggen. Gladde Marketing jongens denken met dit soort “bedonderij” weg te komen.
    Dit zal de ANWB veel leden gaan kosten.
    Succes ANWB.

  34. Vreemd. Tot nog toe volstond dat je partner, in welke auto ze ook reed (mist op je naam gesteld) je lidmaatschapskaart kon tonen, nu opeens moet de partner ook een eigen kaart hebben die notabene voor één auto geldt.
    Nu is deze pas nog gratis, volgend jaar al 5 euro en de jaren daarna ?
    Als de ANWB een vereniging is moeten deze verhogingen toch in een Algemene Ledenvergadering goed worden gekeurd ? Of geldt dat alleen voor het lidmaatschap ? Slim hoor om dat niet aan te passen !

  35. Sinds 1966 lid. Anwb heeft het niet aan mij verdiend maar ik ook niet aan de anwb, verhoging van € 15- . Heb bij huidige verzekering fiets, strippenkaart, taxi vervangende auto. Wat wil je nog meer?
    Ik stop met de anwb.

  36. Ook ik ben Platina lid vanaf 1977.Heb zeer weinig gebruik hoeven te maken van uw hulp.
    Heb nooit geen leenauto nodig gehad en wil die ook niet hebben wel woonplaatsservice
    dus Wegenwacht Service met Woonplaats Service zo wil ik het houden en als dat niet mogelijk is
    zeg ik mijn lidmaatschap op. Ik ben al oud maar vind dit zo’n lage streek zo ga je niet met mensen om
    niet met jong en ook niet met oud. Ik had van de A.N.W.B. meer fatsoen verwacht.

  37. Ik ben vanaf 1975 lid van de ANWB, maar ga ook mijn lidmaatschap beëindigen. 15,00 extra voor een leenauto die nooit nodig zal hebben. Schandalige geldklopperij
    Voor als mijn auto eventueel naar een schade herstelbedrijf zou moeten, betaalt mijn verzekering vervangend vervoer.
    Bedankt ANWB.

  38. Ik kreeg anderhalf jaar geleden pech in Frankrijk. Route Mobiel gebeld, auto op transport naar Venlo en wij zelf met een huurauto naar huis. Prima geregeld, dachten wij. Vervolgens heeft de transporteur van Route Mobiel onze auto met gescheurde turboslang RIJDEND naar ons huisadres gebracht (ruim 250 km!). Bij de plaatselijke Volvodealer moest vervolgens de turbo worden vervangen. Schade: ruim 1500 euro. Ik heb vervolgens Route Mobiel aansprakelijk gesteld, maar zij gaven niet thuis. Ik kon namelijk niet bewijzen dat de schade aan de turbo het gevolg was van deze rit. De wereld op z’n kop. Beste lezer, kies NOOIT voor Route Mobiel, want je belandt van de regen in de drup. Hun service is om te janken! Ja, ik betaal meer bij de ANWB, maar dat doe ik met liefde. Wat er ook gebeurt, Route Mobiel is voor mij voltooid verleden tijd!

  39. Ik kreeg in januari 2015 de Rekening van de ANWB van € 166,95, ik ben nl. voor alle diensten verzekerd. Ik had een caravan, die ik vorig jaar heb verkocht. Daarvoor betaalde ik een aanvulling op mijn lidmaatschap van € 14,00. Daarnaast betaalde ik een bedrag van €9,95 voor de Camping key service. Ik had er niet bij stil gestaan om deze aanvullingen op tijd op te zeggen. Ik heb de rekening gewoon betaald en in een email aan de ANWB verzocht om het teveel betaalde aanvullende deel aan mij terug te betalen. Ik kreeg vervolgens een email met het bericht dat ik gehouden werd aan de verplichting om voor november van het jaar waarin de verzekering afloopt deze af te melden, 2014 dus! Ik krijg dus niets terug.
    De van Woerkombonus zal toch ergens vandaan dienen te komen. Deze extra klantonvriendelijke actie is de druppel die het water over het randje helpt. Na ruim vijftig jaar lidmaatschap zeg ik dat dan nu maar op. Met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig!!

    B.J. Engels Oldeberkoop

  40. Aangezien ik en mijn man nog maar een auto in bezit hebben kan ons lidmaatschap aangepast en 60,00 euro voordeliger. Echter blijk het niet mogelijk dit per 2015 aan te passen want zo zijn de regels. Ik ben trouw lid sinds 2006 en dit slaat werkelijk alles. Ik heb per 2016 dan ook opgezegd, jammer dat ik de 10 jaar niet meer vol kan maken. Dit is klantvriendelijkheid en servicegerichtheid nieuwe stijl denk ik. Ben hierover oprecht boos en teleurgesteld. Voor mij is 60 euro een week aan boodschappen…

  41. ik wou lid worden per 1 augustus 2015 dat is geen probleem maar ik moet wel voor het hele jaar 2015 betalen bij de anwb dus ik ga naar route mobiel dat is daar geen prbleem

Reageer

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*